Ahogy a generatív mesterséges intelligencia erejét kihasználva természetesebb és intuitívabb keresési élményeket hozunk létre, a hirdetések továbbra is fontos szerepet játszanak majd abban, hogy az emberek hasznos információkhoz jussanak, és hogy a vállalkozásokat felfedezzék az interneten.
A keresés módja évtizedek óta fejlődik. Amikor elindítottuk a mobilszolgáltatást, a “közelben” fogalma teljesen ismeretlen volt. 2017-ben elindítottuk a Lens-t a vizuális kereséshez, és ma már havonta több mint 12 milliárd vizuális keresésre használják az emberek a Lens-t – ez négyszeres növekedés mindössze két év alatt. És még mindig, a naponta beérkező lekérdezések 15%-a olyan, amit még soha nem láttunk.
A generatív mesterséges intelligencia váltás sem más. Ahogy a keresési ökoszisztéma fejlődik, és egyre nagyobb hangsúlyt kap az AI, a keresőhirdetések továbbra is kritikus szerepet fognak játszani. Hasznos információk további forrásaként szolgálnak, miközben segítenek az embereknek több millió vállalkozás online felfedezésében.
A generatív AI képességek bevezetése a keresésbe
Már a kezdetektől fogva az volt a küldetésünk, hogy rendszerezzük a világ információit, és általánosan hozzáférhetővé és hasznossá tegyük azokat. Tovább fejlesztettük a keresést, hogy természetesebbé és intuitívabbá váljon – segítve a felhasználókat az információk megtalálásában, függetlenül attól, hogy mire és hogyan keresnek. A generatív mesterséges intelligencia terén elért fejlesztéseinkkel a keresés egyre okosabbá és a keresés egyre egyszerűbbé válik. A generatív mesterséges intelligencia egyedülálló képességeinek és a Google mély információismeretének egyesítésével teljesen új típusú kérdéseket teszünk lehetővé, amelyekről sosem gondolta volna, hogy a keresés képes megválaszolni őket. Ez az információk rendszerezésének módját is átalakítja majd. A Search Labs-ben egy SGE (Search Generative Experience) nevű kísérlettel kezdünk, amely az elkövetkező hetekben lesz elérhető az Egyesült Államokban.
Az SGE-vel a keresőhirdetések továbbra is az egész oldalon dedikált hirdetési helyeken jelennek meg. Ebben az új élményben a hirdetőknek továbbra is lehetőségük lesz arra, hogy elérjék a potenciális ügyfeleket a keresési útjuk mentén. A hirdetési élményt tesztelni és fejleszteni fogjuk, amint többet tudunk meg.
Mint mindig, most is elkötelezettek vagyunk az átláthatóság és a hirdetéseknek a szerves keresési eredményektől való megkülönböztethetősége mellett. Amikor a keresőhirdetések megjelennek, továbbra is az iparágban vezető világos és átlátható hirdetéscímkékkel lesznek ellátva, a “Szponzorált” felirattal, vastag fekete szöveggel.
Navigálás a jövőben
Több mint egy évtizede használunk mesterséges intelligenciát hirdetési termékeinkben, hogy jobban szolgáljuk a hirdetőket és a felhasználókat. Az egyik legjobb példa erre a Performance Max, a teljes mértékben AI-alapú kampányunk, amely a Google AI erejét felhasználva segít a hirdetőknek megtalálni a kiaknázatlan és további konverziós lehetőségeket. És ez működik is. A Performance Max-ot használó hirdetők átlagosan több mint 18%-kal több konverziót érnek el hasonló műveletenkénti költség mellett.
May 10, 2023, Vidhya Srinivasan